Bewegen tijdens corona

Sporten en gezond leven is het afgelopen jaar niet gemakkelijker geworden. Door de pandemie zijn alle sportscholen gesloten, hebben we een avondklok zijn ook teamsporten op dit moment veelal afgelast. Het is dan ook niet voor niets dat veel Nederlanders de afgelopen maanden wat corona kilo’s zijn aangekomen. Ondanks dat de sportscholen gesloten zijn is het belangrijk en mogelijk om tijdens deze gezondheidscrisis te blijven bewegen. In dit artikel bespreken we een aantal tips om te bewegen tijdens corona. Sommige tips zijn logisch maar toch zeer belangrijk. Andere tips zijn creatiever.

Ga wandelen

Het is een ontzettend simpele tip, maar tegelijkertijd een die in het afgelopen jaar zeer populair is geworden, namelijk om simpelweg een stuk te gaan wandelen elke dag. Veel mensen merken dat wandelen niet alleen een zeer positieve invloed heeft op je fysieke gezondheid maar ook op je mentale gezondheid. Om deze reden is er tegenwoordig ook een app, genaamd ommetje. Hier kun je dagelijks je ommetje van 20 minuten of langer registeren en zo punten opbouwen. Dagelijks wandelen wordt zo een spel. Je kunt een ranglijst creeren samen met vrienden of bijvoorbeeld collega’s van werk.

Ga fietsen

Eigenlijk is dit hetzelfde verhaal als wandelen. Dagelijks een flink stuk fietsen kan al ontzettend bijdragen aan je gezondheid. Nederland is natuurlijk een fietsland. We fietsen naar school, naar werk, naar hobby’s enzovoorts. Maar nu we zoveel thuis zitten, thuis werken en de scholen gesloten zijn, fietsen we plots een stuk minder. Om gezond te zijn en genoeg te bewegen tijdens de crisis is het belangrijk om te blijven fietsen. Ga dus een flink stuk fietsen ook als je nergens heen hoeft te fietsen. Op deze manier krijg je dagelijks toch goede beweging ondanks het feit dat we door de crisis minder bewegen dan normaal. Met een goede damesfiets of herenfiets kun je zo de weg op en lange afstanden fietsen.

Hardlopen en buiten trainen

Binnen sporten zal nog even moeilijk zijn. Maar om toch genoeg te bewegen kunnen we ook buiten gaan sporten. Naast stukken fietsen en wandelen is het ook goed mogelijk om buiten te hardlopen of een andere soort training te doen. Er zijn veel sportscholen die nu buiten trainingen aanbieden. De lente komt eraan dus dit betekent dat er weer meer mogelijkheden zijn om buiten te trainen. Maar vergeet ook niet dat er binnenshuis ook heel veel mogelijk is. Investeer in een hometrainer en/of een aantal gewichten. Er zijn creatieve manieren genoeg om je beweging te krijgen. Combineer dit met gezond eten en er is geen reden om niet in topvorm uit de crisis te komen.

Berichten gemaakt 5

Geef een reactie

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven